چند کتابخانه انیمیشن رایگان پر استفاده در طراحی سایت
نوشته شده توسط : طراحی سایت

امروزه در بسیاری از سایت ها انیمیشن های متنوع و شگفت آوری دیده می شود بخصوص سایت های که تمایل زیادی به جذب کردن کاربران در بخش های مختلف خود دارند ، از انیمیشن های جذاب استفاده می کنند . ما در این پست چند کتابخانه انیمیشن رایگان و پر کاربرد و البته جذاب را قرار می دهیم . اولین کتابخانه ای که در این پست مورد بررسی قرار می دهیم GSAP می باشد این کتابخانه یکی از جالب ترین منابع رایگان مورد استفاده طراحان برای طراحی سایت است ، این برنامه کاملا بر روی جاوا اسکریپت اجرا می شود و این یکی از قویترین کتابخانه های انیمیشن است که می توانید آن را استفاده کنید . GSAP از ویژگی های HTML5 استفاده کرده که با تمامی مرورگرهای مدرن سازگار است  همچنین استفاده از آن بسیار ساده و روان می باشد . کتابخانه بعدی که در المان های متعدد مورد استفاده قرار می گیرد Wicked CSS نامیده می شود . همیشه طراحان دوست دارند هنگامی که کاربران یک صفحه از سایت را پیمایش می کند المان های سایت به صورت زیبای در جلوی چشمان کاربران نمایان شود این کار باعث می شود کاربران تمایل بیشتری به پیمایش صفحه داشته باشند و تا انتهای صفحه آن را پیمایش کنند .


با استفاده از این کتابخانه افکت های زیبای برای حرکت المان ها از جهت ها و زاویه های متعددی وجود دارد در واقع این کتابخانه از CSS3 برای ایجاد انیمیشن استفاده می کند . کتابخانه دیگری که توسط طراحان در طراحی سایت مورد استفاده قرار می گیرد Tuesday می باشد این کتابخانه در عین سادگی به طراحان اجازه می دهد بتوانند باکس های متنی خود را با اشکال های مختلف هنگام ورود کاربران به سایت نشان دهند . یکی دیگر از انیمشن های که برای کاربران بسیار جذاب می باشد انیمیشن shake است کتابخانه ای که برای این انیمیشن بسیاری از طراحان استفاده می کنند CSShake است .


هنگامی که کاربر بر روی یک المان قرار می گیرد آن المان شروع به لرزش می کند و این لرزش می تواند حس خوبی را به کاربر القا نماید همچنین می توان به کمک خلاقیت های که طراحان در این زمینه دارند هنگام لرزش آن المان متن های که اهداف آن بخش را تداعی می کند نمایش داده شود . اما کتابخانه جاوا اسکریپت دیگری که می توان آن را در کارهای گرافیکی بر روی المان ها به کاربرد و هم از لحاظ UI و هم UX بسیار خوب طراحی شده است کتابخانه Mo.js می باشد . با استفاده از این کتابخانه می توان اشکال های متعدد نیز ایجاد نماید و از آن ها برای بخش های متعدد سایت خود استفاده کنید . اگر در طراحی سایت نیاز به یک کتابخانه سبک تقریبا 2 کیلوبایت برای متحرک نشان دادن المان های خود نیاز دارید حتما Animate Plus را استفاده نمایید چرا که می تواند با کمترین بار بر روی صفحه یکی از بهترین انیمیشن ها را برای نیاز طراحان ایجاد نماید .





:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: